‣ Pris: 269,95

‣ Målgruppe:3+

‣ Sidetal: 30

‣ ISBN: 9788762739468

”Far elsker sin mobiltelefon. Det gør mor også. Deres mobiltelefoner kan finde vej og se film og læse nyheder. De bruger dem hele tiden. Og når jeg spørger dem om noget, så hører de ikke.”

Sådan er livet for Magnus, der er en kvik dreng uden mobiltelefon.

”Mormor følger mig i skole og henter mig hver tirsdag og onsdag. Hun hører altid efter, når jeg spørger om noget. Hun har altid tid til at svare. Hun siger, at jeg er meget stor og kvik, og at mine spørgsmål er indviklede.”

Det går godt med Magnus og mormor, lige indtil mormor får en ny mobil. Så er det slut med de gode og lange samtaler.
Nu svarer mobilen i stedet for Magnus.

”Hvordan er vejret i dag?, spørger mormor.
Det regner, siger jeg.

Det kan jeg se ud af vinduet.

Men mormor spørger ikke mig.

Hun spørger sin mobil.”

Det bliver kedelige dage for Magnus, der ikke længere samtaler med mormor. Heldigvis sker der noget, og så bliver alt godt igen.

Det er en bog om et hverdagsproblem, der helt sikkert ikke blot gælder for mormor og mor og far. Det gælder for alle, at samtalerne altid eller ofte bliver hakket i stykker af en tekstbesked, der ryger ind i mobiltelefonen. Og alle diskussioner om rigtigheden af dette eller hint bliver stoppet, før de er begyndt, fordi google har givet et svar. Det er noget, der må tales om. Denne bog kan give anledning til at man taler om, hvordan man er sammen.  Moralen er (naturligvis) indlysende, men der er fine illustrationer af forfatteren selv, der kan nuancere samtalen.

Forfatter Siri Melchior – Gads forlag